Spelare och ledare:
Vi är i skrivande stund 20st spelare och 6 st ledare för laget F11/12.
Kim/lagledare, Tobbe/tränare, Ingrid/tränare, Patrik/tränare, Elin/målvaktstränare (ny ledare, välkommen till oss!) och Maria/kassör (Maria lämnar tyvärr sitt uppdrag pga dottern har slutat i innebandyn)
- Efter mötet hörde Mollys mamma Matilda av sig till mig, hon kommer att ta över Marias roll som kassör för laget inom kort. Tack Matilda och tack Maria för allt du gjort för laget och för lång och trogen tjänst.
Vi önskade en aktivitets/arrangemangsansvarig men kom tillsammans fram till att man kan varva denna uppgift mellan föräldrarna. Den som har en idé om en aktivitet kan rodda med det för laget och sedan kan en annan hitta på nåt nästa gång. Ett par gånger per år ska vi också hålla i försäljning, som exempelvis kakor via Kakservice. Vilmas mamma Sandra tog på sig att hålla i en sådan försäljning nu i höst. Bingolotter har vi som obligatorisk försäljning inom TIFen och där finns det dessutom extra pengar att tjäna om man kan/vill, den försäljningen kan någon gärna ta på sig när det blir aktuellt. Pengarna vi tjänar genom försäljningar går till lagkassan och genom den betalas cuper/aktiviteter och utrustning etc.
Föräldraengagemang, vi är en ideell förening och ingen av oss ledare får ersättning för det vi gör för våra/era barn. Vi alla hjälps åt:
Kioskpass och cup-pass får alla lag inom Tungelsta IF ställa upp på en eller ett par gånger per säsong. Jag har lagt in vårt tilldelade pass i kalendern och jag kommer att kalla er inom kort. Pass nedan (barnens efternamn):
21 oktober, kl:12.30-16.00
Pass 12.30 - 16.00: Fam Linder & Fam Hermansson
11 november, kl:9.15-16.30
Pass 1, kl: 9.15-11.45: Fam Norman & Fam Lundenius
Pass 2, kl: 11.45-13.45: Fam Ivanova & Fam Kicinska
Pass 3, kl: 13.45-16.30: Fam Cornita & Fam Al- Ogaili
Om man behöver byta tider så gör man det sinsemellan.
Det är också sekretariatpass vid varje hemmamatch och vi önskade ansvariga för detta, men kom gemensamt fram till att vi får schemalägga er så att en som tidigare suttit i seket har en bredvid som kanske inte suttit tidigare.
Detta är ett ypperligt tillfälle att faktiskt få se matchen och hänga med redan nu på hur sekretariatet fungerar då klockan/seket blir mer avancerad i nästa nivå/åldersgrupp. I denna nivå är det klockan (vi spelar 2x20min) som är det viktiga och inte målen, för de ska inte registreras eller visas på något sätt (absolut inte i sociala medier!) detta för att barnen fortfarande är ”barn” och spelet strävar efter att vara kul och inte bara målinriktat.
Dunross: föreningen får stödbidrag från Dunross för att vi är en schysst förening:
Vi gör exempelvis inga uppenbara nivå-indelningar på våra spelare samt så uppmanar vi till multidrottande och struntar inte i att kalla spelare till match som inte hunnit med alla träningar i veckan. Vi alla beter oss schysst under matcher/träningar, ledare, spelare och föräldrar. Dunross loggan signalerar fair play, både för laget som bär den och för laget som man möter. Ingen mobbing, ingen sexism, ingen rasism. Ordning och reda. Tränare, spelare och publik tar sitt ansvar, både på plan och utanför. Loggan är en kvalitetsstämpel på föreningen/laget. Övervakning görs av Dunross när man minst anar det. Vi i Tungelsta IF har ett gediget värdegrundsarbete som fortlöper och vi i laget har skrivit vårt eget kontrakt till hur vi vill ha det inom laget och på träningar/matcher.
Träningar:
Vi spelar på måndagar 18.45-20.00 (notera ändringen av tid) och onsdagar 18.45-20.00 i Tungelstahallen. Påminn spelarna om att äta något innan träning så de håller energin på bra nivå och glöm ej vatten. Man ska vara redo att börja träningen direkt då vi startar med uppvärmning och sargbygge varje träning. Vi kommer att lägga till några fysträningar också när fotbollssäsongen slutat. Tränarna har ett upplägg för varje vecka där dem kommer koncentrera träningen på ex. positioner och teknik etc.
Kom ihåg att man gärna får hjälpa till att bygga sarg innan träning.
Matcher:
Vi spelar i 2 olika serier denna säsong i lite olika nivåer (pga ålder och några relativt nya spelare som behöver bygga upp sitt självförtroende på match). Båda serierna är Blå medel (medellätt och medelsvår) och vi kommer att blanda runt spelarna och se till att alla kallas med jämna mellanrum.
Vi har ca 2 matcher per helg att se fram emot nästan varje helg denna säsong som stäcker sig mellan okt-mars.
Kallelser för matchspel skickas normalt ut på måndagar och besvaras senast onsdag-kväll. Detta för att hinna kalla in nya spelare vid sjukdom osv. Alla spelare och ledare registreras också in i Ibis för protokollföring vid match, minst 24h innan matchstart av lagledaren. Svara alltså så snart som möjligt på kallelser, vi spelar som skrivet 2 matcher per helg nästan varje helg denna säsong och vi hoppas att vi får ihop spelare till varje match.
-Matchdag: Det är viktigt av att komma till samlingen i tid eller meddela om man åker direkt och såklart meddela om man inte kommer. Vid match har man med sig klubba och skyddsglasögon, men också såklart matchtröja, vattenflaska, svarta Adidas shorts och svarta strumpor från Adidas ska man bära. Adidas är vår förenings sponsor. Matchtröja får man av oss, övriga TIFen kläder/overall beställer man själv via Länna Sport om man vill köpa det. Inga smycken under träning eller match (pga skaderisk).
Kom ihåg att man gärna får hjälpa till att bygga /montera ner sarg vid hemmamatch.
Stanna hemma vid sjukdom:
Meddela gärna frånvaro via föräldragruppen på sms (bara vi ledare som ser det ni skickar där) meddela inte i gästboken på Laget.se, för det ser alla.
Tack för ett gott samarbete allesammans och ha en fin helg!
Hör av er vid frågor. Med vänliga hälsningar// Lagledare Kim och ledarna i F11/12